Între 6 și 9 iunie s-a desfășurat la Cluj cea de-a doua ediție Techsylvania. Evenimentul a avut două părți: un hackathon de 24 de ore desfășurat între 6 și 7 iunie și o conferință desfășurată între 8 și 9 iunie. Locația aleasă a fost Casa de Cultură a Studenților.
Tema hackathon-ului a fost dispozitive conectate; concurenții au putut utiliza unele dintre cele mai noi dispozitive mobile și purtabile (cam ciudată traducerea asta pentru wearables, dar se pare că prinde...) și au creat produse interesante. Nu ne putem aștepta la lucruri extraordinare în 24 de ore, dar unele idei au fost simpatice. Concursul a fost câștigat de o echipă care a vrut să salveze vieți: produsul lor ne ajută să acordăm primul ajutor. Pe lângă instrucțiunile de rigoare care apar pe telefon, un smartwatch ne ajută să păstrăm ritmul corect în cazul în care ar fi nevoie să realizăm un masaj cardiac.
Deși denumirea evenimentului sugerează o conferință tehnică, nu a fost chiar așa. Au fost și câteva prezentări dedicate dezvoltatorilor software, dar majoritatea conțineau sfaturi sau istorisiri care să ajute tinerii antreprenori să își pornească un startup.
Scopul declarat al conferinței a fost dezvoltarea ecosistemului IT din România (mai ales din Cluj). Am auzit de multe ori că Clujul este Silicon Valley-ul României, dar pentru aceasta toți factorii implicați trebuie să colaboreze. Am mai auzit că tinerii trebuie să aibă curaj, că pot primi finanțări dacă au idei bune, o echipă dedicată ideii și sunt dispuși să facă sacrificii pentru a o pune în aplicare. Totuși, se pare că va mai trece mult timp până să avem finanțări ca în California...
A venit multă lume...
Au venit și speaker-i de la companii de renume: Google, Uber, Facebook etc au venit și reprezentanții companiilor locale, au venit și investitori (am văzut și un pitch live, fără prea mare succes). Mulți și-au prezentat eșecurile, au spus ce au învățat din ele și cum au ajuns să aibă succes. L-am putut asculta și pe Andrei Dunca, unul dintre fondatorii LiveRail, companie achiziționată anul trecut de Facebook.
Câteva companii au venit să arate produse interesante; unul dintre punctele de atracție a fost roboțelul care știa să își dea jos pălăria din cap...
Nu am văzut demonstrația cu pălăria și nici nu știu ce căuta poșeta în cadru. Dar, am văzut la lucru o imprimantă 3D (despre care se spunea că e 100% românească). Tot ce vedeți în jurul ei și are o singură culoare, sunt obiecte "tipărite", iar sârma galbenă care se vede e tonner-ul.
Mulți au vrut să angajeze programatori, puțini au vrut să vândă cafea, alții au organizat tombole...
Una peste alta, conferința a fost un real succes. În ciuda unor mici întârzieri, organizatorii au fost la înălțime și probabil majoritatea participanților și-ar dori să revină în 2016.